Egy fejvadász szemével

A fejvadász cégek közmegítélése sok szempontból homályos és téves még manapság is. A pályázók többsége nagy hibát követ el, amikor figyelmen kívül hagyja a fejvadász cég érdekeit. Miért fontos ez? Mert amikor valaki megpróbálja “eladni” magát, szem előtt kell tartania, hogy mennyire felelhet meg a vevő elvárásainak.

A fejvadászat for profit szolgáltatás, a pályázó csak akkor rúghat labdába, ha képes a fejvadász cég szemszögéből tekinteni saját magára, képes felismerni, hogy milyen tényezők, szempontok mozgatják a fejvadászt.

Mit tartsunk szem előtt a fejvadász cégekkel kapcsolatban?

  1. A fejvadászt a Megbízó fizeti
    Ez a legfontosabb dolog, amit érdemes jól megjegyezni. Ezért tisztában kell lenni azzal, hogy addig, amíg nem illünk bele a képbe valamelyik aktuális megbízásával kapcsolatban, a fejvadásznak nincs nyomós oka találkozni velünk. Tipikusan addig vonakodik majd, ameddig nem tud bennünket jelöltként bemutatni valamelyik megbízása kapcsán.
  2. A fejvadászok rendkívül elfoglaltak
    A fejvadászok és munkatársaik egyszerre több projekten dolgoznak, különböző megbízóknak, általában szűkös határidőkkel, ezért rendkívül értékelik a nyílt és hatékony kommunikációt. Ennek jegyében a “fejvadász-barát” önéletrajzra is érdemes odafigyelni.
  3. Személyes információkkal dolgoznak
    Ennek tükrében elvárhatjuk, hogy azokat bizalmasan kezeljék. A legjobb módja annak, hogy megbizonyosodjunk róla, hogy adataink, személyes információink biztonságban vannak, ha érdeklődünk a cég megítélésével, hírnevével kapcsolatban. Kényes téma lehet a díjazás, amit mindenképpen meg kell beszélni a fejvadásszal. Célszerű rugalmasnak mutatkozni ebben a kérdésben, ha nem akarunk remek lehetőségeket elszalasztani.
  4. A fejvadászok őszinteséget várnak el
    A jó fejvadász cég számos referenciát kér jelöltjeitől, és ellenőrzi azok képzettségét az egyetemeknél, és a szóban forgó szakmai szervezeteknél. A szavahihetőséggel nem érdemes játszani, hiszen ha egyszer bedőlünk, számolnunk kell vele, hogy “jó hírünknek” hamar híre megy a cégek között. A pályázók többsége általában kellően őszinte, ugyanakkor nem mind elég nyitott. Bizonyos, akár kényelmetlen információkat célszerű elsőként megosztani a fejvadásszal, nehogy a későbbiekben akadjanak fenn rajta.

Ezek a tényezők a fejvadászat alapvető érdekeltségeire világítanak rá. Ha tehát ezekkel tisztában vagyunk, könnyebben tudunk sikeres kapcsolatot kialakítani velük.

Hajdu Zoltán



Vélemény, hozzászólás?

három × három =