Saját brand – legértékesebb vagyonunk
Mit jelent a brand? Márka, érték, stílus, vagyon.
Sok embernek sok mindent. Mint kifejezés, a marketing tudományokban honosodott meg a 20. században, de a jelenben már jóval többet jelent, mint egy klasszikus szakszó. Mi a brand márka jelentésével, megközelítésével foglalkozunk most.
Saját márkánkat így fogalmazhatnánk meg: az, amit az emberek mondanak rólunk, amikor kimegyünk a szobából. Ha akarjuk, képesek vagyunk a saját márkánkat értékes vagyonná alakítani, talán a legértékesebbé. Ez a vagyon pedig elsősorban azon alapszik, hogy az emberek milyen viselkedést várnak el tőlünk különböző körülmények között. Ez tulajdonképpen egy ígéret. És annak betartása. Olyan szimbólumok közvetítik, mint a nevünk, megjelenésünk, vagy ahogyan beszélünk.
Személyes márkánknak 2 dimenziója van, a hírnév és a hatásfok. Lehet, hogy jó a hírnevünk, de ez önmagában még nem azonos a saját márkával. Szükséges az ismertség is, vagyis személyes márkánk hatásfoka, kiterjedtsége. Minél nagyobb azon emberek száma, akik ismernek minket, gondolnak ránk, annál jobb a márkánk hatásfoka. A másik dimenzióban pedig, minél gyakrabban gondol ránk valaki, minél jobb véleménnyel van rólunk, annál erősebbé válik a hírnevünk is. Egy erős saját brand kialakításához szükségünk van mindkét dimenzióra.
Hajdu Zoltán
(John Purkiss & David Roston-Lee Brand You könyve alapján)