4 marketing taktika, amit a HR-ben alkalmazhatunk

A hagyományos toborzási és kiválasztási folyamatok már nem mindig működnek jól.

A technológia segíti a HR-t, hogy közelebb kerüljön a jelöltekhez. Viszont meg is nehezíti abban, hogy kiemelkedjen a cég a tömegből, hogy hatással legyenek a cég megítélésére, és hogy a megfelelő jelöltekkel beszéljenek.

Nem kell marketingesnek lenni a HR területen. Van azonban néhány marketing taktika, amellyel a HR vezetők könnyebben tudják bevonzani a jelölteket és kapcsolódni velük.

A megfelelő tehetségek megcélzása és vonzása azt jelenti, hogy hosszabb távon kevesebb munkát jelent a munkaerő beszerzése és a forgalom növekedése lesz látható. Van négy egyszerű marketing tippünk a HR vezetőknek, amiket azonnal alkalmazhatnak.

1. Szánj időt a célközönség megismerésére

A marketingesek különböző kutatásokat végeznek a fogyasztók bevonása érdekében, és hogy megismerjék a magatartásukat.

A toborzásnál ez azt jelenti, hogy meg kell ismernünk, hogy kik a legjobb jelöltek, mi motiválja őket, és hogyan lehet elérni őket. Egy jó módszer erre, hogyha a jelenlegi munkavállalókkal veszed fel a kapcsolatot, és tőlük kérsz visszajelzést. Hogyha ők megfelelőnek bizonyultak, akkor valószínűleg lehetnek olyan kapcsolataik, amik szintén jók lehetnek a cégnek.

2. Használj adatokat a döntéshozáshoz

Hosszú ideig a marketingesek a vásárlási szokásokra és a márka kutatásokra alapozva készítették el a kampány stratégiát. A hatékonyan felhasznált HR adatok segíthetnek a jobb jelöltek megtalálásában, és a hiányosságokat, valamint a lehetséges kitörési pontokat is segíthetnek beazonosítani.

Az adatok alkalmazását a döntéshozatalban kezdhetjük azzal, hogy jelenlegi helyzeteken használjuk őket. Állítsunk fel hipotéziseket egy adott HR problémával kapcsolatban, és használjunk adatokat a vizsgálatra.

3. Ne csak várjunk a figyelemre, hanem érdemeljük ki azt

A marketingesek mindig úgy közelítenek a figyelemhez, hogy tenniük kell érte, hogy a célközönséget elérjék. A HR-ben ezzel szemben általában csak elvárjuk a figyelmet. De a gyorsan fejlődő világunkban keményen kell dolgozni ezen.

Amikor toborzásról van szó, a valóság az, hogy leggyakrabban a legjobb jelölteknek van munkahelye, és nem keresnek mást. Egy passzív álláskereső eléréséhez kreatívnak kell lenni. Készítsünk kreatívan célzott kampányt nekik, vagy személyre szabott megkeresést.

4. Váltsunk ki reakciót

A marketing szakemberek arra törekednek, hogy izgalmas és releváns élményeket váltsanak ki a közönségből. Hasonlóan, a HR-nek is emlékezetes benyomást kell keltenie a jelöltekben, hogy érzelmi hatást és elköteleződést érjen el. A kérdés az, hogy mivel tud kiemelkedni a cég a többi közül?



Vélemény, hozzászólás?

kettő + húsz =