Megjelenéseink

2

TrendFm-n HR stratégia 10. adás arról, hogy a munkavállalók és a munkadók miért kerültek hasonló helyzetbe?

Mérlegre került a felsőoktatás
XIV. Felsőoktatási Média Konferencia első kerekasztal-beszélgetés, 2015.04.23.

 

1012956_10153328424198885_7856524435447199201_n

További fotók megtekintése: Facebook

Hol tart ma a magyar felsőoktatás? Mennyit ér a munkaerőpiacon a diploma? Mire ad választ a duális képzés? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ az április 23-án a Design Terminálban megrendezett XIV. Felsőoktatási Média Konferencia első kerekasztal-beszélgetése. Gondolatébresztőként dr. Szabó István, a Szent István Egyetem Gépészmérnöki Karának dékánja mutatta be, hogyan változott a felsőoktatás a rendszerváltás óta, míg Gulyás Tibor, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának (HÖOK) elnöke, Hajdu Zoltán fejvadász, a Smart Staff Kft. ügyvezetője, Fekete Zsófia, a Tempus Közalapítvány felsőoktatási csoportvezető-helyettese és Nagy Zoltán, az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Felsőoktatási Osztályának osztályvezetője arról beszélgetett: hogyan hidalható át a felsőoktatás és a munka világa közötti szakadék.

Hogyan állunk, ha mérlegre tesszük a felsőoktatást? – tette fel a kérdést nyitóbeszédében dr. Szabó István. Mint mondta: a rendszerváltás óta már három felsőoktatási törvényt – 1993, 2005, 2011 – éltünk meg és megszámlálhatatlan módosítást, amelyek mind alakították a felsőoktatás képét, teljesítményét.

A pozitívumok között említette, hogy a 2005-ös felsőoktatási törvény beengedte a főiskolákra és az egyetemekre a hallgatókat, tömegessé vált a felsőoktatás. A bolognai rendszer is jó, csak gyors volt az átállás, nem tudtak felkészülni az egyetemek, gyakori hibaként az öt éves képzésből túl sok mindent gyömöszöltek be BA-képzésbe – mondta az előadó, aki a Bologna-elv elterjedése és a hallgatói létszám növekedése mellett pozitívumként említette a PhD-rendszert és a kancellária bevezetését is. Eredményként emelte ki azt is, hogy egyre több a külföldi hallgató a magyar felsőoktatásban, többek között a Szent István Egyetemen is. A mérleg másik oldalán azonban gyengítik a felsőoktatást a finanszírozási problémák, az egyetemek kiszolgáltatottsága, és az oktatói-hallgatói arány romlása, amelyet még nem kezelnek jól az intézmények – fogalmazta meg a dékán.

Dr. Szabó István a most bevezetett duális képzést is mérlegre tette. Mint mondta: a gyakorlatorientáltság fontos, bár viszonylag gyorsan vezettük be, és veszélye lehet, hogy a hallgatók olyan sok órában dolgoznak és tanulnak, hogy nem lesz idejük szociális tevékenységre, kikapcsolódásra, társasági életre.

A duális képzés az Áthidalható-e a szakadék? – Az oktatás és a munka világa című kerekasztal-beszélgetésnek is egyik fő témája volt, hiszen éppen arra kínál lehetőséget a hallgatóknak, hogy könnyebben léphessenek át az oktatásból a munka világába. A duális képzés keretében ugyanis a hallgató egyszerre tanul az egyetemen és a vállalatnál is, gyakorlatot szerezve már az egyetemi évek alatt.

11083825_10153269503098885_1199705070696037407_n

Gulyás Tibor, a HÖOK elnöke elmondta: nem elég gyakorlatorientált a magyar képzés, a felsőoktatás eltávolodott a gazdasági szektortól, és önálló életet kezdett élni anélkül, hogy együttműködött volna a gazdaság szereplőivel. Ezért szemléletváltásra van szükség a felsőoktatásban. A duális képzés nagyon jó, de nem jelent mindenki számára megoldást.

Nagy Zoltán, az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.-től elmondta: elengedhetetlen az együttműködés a piaci partnerek és felsőoktatás között, ennek azonban több formája is lehet, melyek között a duális képzés csak az egyik lehetőség. A német mintára a Kecskeméti Főiskolán bevezetett modell nagyon jól használható, de nem csodaszer, és nem minden területen feleltethető meg.

Zsuppán András, a Heti Válasz újságírója moderátorként arról is faggatta a kerekasztal résztvevőit, mennyit is érnek a munkaerőpiacon a magyar diplomák.

Hajdu Zoltán fejvadász válaszában kiemelte: nagyon fontos a diploma, ennél azonban jóval lényegesebb a gyakorlat és a kezdeményezőkészség. Hangsúlyozta: a Google bizonyos csoportjaiban 14 százaléka a munkavállalóknak nem diplomás. Hogy akkor mi alapján választ az Apple és a Google munkatársat? – tette fel a jogos kérdést. Elsősorban az attitűdöt, a kitartást és a tapasztalatot nézik. Elvárásuk, hogy a jelentkező tudja, ismerje azt a vállalatot, ahova pályázik, értse meg a cég működési modelljét és találja meg azt is, hol tud ebbe bekapcsolódni. A fejvadász elmondta: sajnos gyakori, hogy úgy jelentkezik valaki egy állásra, hogy nem is ismeri az adott vállalatot. Így a munkaerőpiacon sokszor nem a diplomások arányával, hanem az attitűddel van a probléma.

1468615_10153328420028885_7260336979295240056_n

Nagy Zoltán is kiemelte: nem az embert adja el a diploma, hanem az ember adja el a diplomát. Aki többet vállal, aki minél több szeletkét tesz hozzá tudásához, az könnyebben el tud helyezkedni és magasabb bérre számíthat. Magyarországon a diploma értéke kiemelkedően nagy, tény, hogy diplomát szerezni jó Magyarországon, mert gyorsabb – átlagosan négy hónap – munkát találni vele. Emellett bérelőnyt jelent a továbbképzés, magasabb végzettség, munkatapasztalat és a külföldön szerzett tanulmány és gyakorlat.

Fekete Zsófia, a Tempus Közalapítvány felsőoktatási csoportvezető-helyettese is elmondta: a nemzetközi tapasztalat nagyon nagy előnyt jelenthet a hallgatóknak, ugyanis nem csak könnyebben helyezkednek el, de átlagosan 27 százalékkal magasabb fizetésre is számíthatnak. Emellett felmérés bizonyítja, hogy a nemzetközi tanulmányok során a hallgatóknak azok a készségei, képességei erősödnek – nyelvtudás, kíváncsiság, reális értékelés, önismeret –, amelyeket a munkaerőpiacon is hasznosak és keresettek.

Az Iránytű a továbblépéshez! – Aki mer, az nyer! – Szerencse és tudatosság a karrierépítésben címmel rendezett XIV. Felsőoktatási Média Konferencián bemutatkoztak a magyar kreatívipar tervezőgrafikus hallgatói, a Cseh Tamás Program és neves szakemberek, újságírók, médiaszemélyiségek segítettek a hallgatói újságíróknak abban, hogyan lehet létrehozni több százezreket elérő és megszólító tartalmakat. A hallgatói újságírók találkozójának fénypontjaként pedig a főszervező Magyar Egyetemi és Főiskolai Sajtó Egyesület (MESE) díjazta többek között az Év Írását, az Év Fotóját és az Év Videóját.

(Készítette: Wéber Anikó)
(www.edupress.hu)

 

Hunnovators konferencia San Franciscóban (2015.Március)

Tovább a cikkre >>

A magyar innovációt méltatja Zimbardo

10998821_10152590196681666_7608584317433543353_n

11009939_10206564330286407_4688236480859602697_n

11066508_10206564325646291_4458331345184049610_n

10996431_10152590135951666_2529340681865426564_n

 

Kari Napok (2015. Április)

A Budapesti Corvinus Egyetemen megrendezett Kari Napok 2014 keretében a Smart Staff Kft. két előadást is tartott, Hajdu Zoltán és Korcyl Kinga személyében.

  1. Korcyl Kinga – Bor és siker 
  2. Hajdu Zoltán – Hogyan építsd meg a személyes márkádat és hogyan nyerd el az interjún a Neked való munkát? 

Internet Hungary 2013. 

1381561_563297217053339_1062578028_n 1383157_563297007053360_1171720041_n 1385346_563296973720030_1805126870_n 1393673_563297273720000_533161894_n

 

Média Hungary 2013.-2017.

252301_501449853238076_586146980_n

376893_501388259910902_677925980_n

 

Média és Internet Hungary 2008-2013

Képek >>

Információk >> Internet Hungary

Információk >> Média Hungary

Tusnádfürdő Szabad Egyetem 2009-2013: Hogyan növelhetjük a foglalkoztatást a Kárpát-medencén belül?

http://www.tusvanyos.ro/?o=324

Karrierépítő Tréning, 2010-ben

A “Csak haladóknak!” Karrierépítő Tréningünk 2010. december 9-én került megrendezésre. A tréningen egy új látásmódra ösztönöztük a résztvevőket, hogy hihetetlenül éles versenyben is megállják a helyüket a munkaerő-piacon. A következő három videó Hajdu Zoltán nagy sikerű előadásából mutat be részleteket.

A 2011. július 5-én megrendezésre került “Stratégiai partnerek a láthatáron” transzdiszciplináris konferencia

Stratégiai Partner Képzés – Krigler Gábor

Stratégiai Partner Képzés – Velencei Jolán

Stratégiai Partner Képzés – Szilágyi Győző 
Stratégiai Partner Képzés – Barra Mária

Stratégiai Partner Képzés – Stratégiai partnerek a láthatáron konferencia, 2011. 07. 05.

Youtube video >> 

Stratégiai Partner Képzés – Z. Karvalics László

Média Evolution 2012

http://www.evolution.hu/eloadok/Hajdu-Zoltan/304/

Stamford Central Eastern European Kereskedelmi Találkozó 2011, 2012

http://www.ctceenet.org/2012/09/12/2nd-annual-central-and-eastern-european-trade-visit-2/

ceenet-2012-13

Brandtrend-fejvadászat

http://www.youtube.com/watch?v=YZVyiS7pnhE

bt

Tihanyi Kábel TV-s 2012 konferencia előadás

http://viewrz.com/video/smart-staff-kft-eloadas-2012-09-25-1

Reklámfeszt 2011, 2012

http://www.reklamfeszt.hu/hr_temaju_konferencia.php

308123_415173118532417_1612976857_n

‘Mennyit érsz a munkaadónak?’ című kerekasztal beszélgetés vendégeinkkel!
A képen: Hajdu Zoltán (Ügyvezető – Smart Staff); Grátz Melinda – HR Manager – LG Electronics Magyar Kft.; Bierbaum Gyöngyi – HR Manager- Adidas;
Kerékgyártó Laura – HR Manager- Trilak / PPG Architectural Coatings EMEA;Trefán Krisztina – HR Manager – Arkon Zrt.

WorldBlu mínősítés 2012

Gazdasági rádió interjú: http://www.youtube.com/watch?v=kARq_1tv-BA

gazdasagi

http://hvg.hu/karrier/20111215_merni_lehet_demokratikus_ertekek_munka

Mérni lehet a demokratikus értékeket a munkahelyeken

A hazai vállalatoknál is mérni lehet a jövőben a demokratikus értékeket, miután magyar taggal bővült az amerikai WorldBlu tanácsadói hálózata. A 2007 óta működő, több mint 60 országot tömörítő szervezet küldetése, hogy minél több munkahely működjön demokratikus elvek szerint világszerte.
Szívesebben dolgoznak az emberek egy olyan szervezetnél, ahol figyelembe veszik véleményüket és valóban számítanak. Ezeket a szempontokat értékeli WorldBlu Most Democratic Workplaces™ tanúsítványa is, amely kiválóan alkalmas az erős munkáltatói arculat (employer branding) kialakítására és értékelésére. A világszervezet évente publikálja azon vállalatok listáját, amelyek biztosítják munkatársaik számára a szabadságot, így fokozva hatékonyságukat, versenyképességüket, illetve a bennük rejlő lehetőségek kibontakozását.

A WorldBlu azt állítja, hogy az igazán tehetséges munkavállalókat nem elég jól megfizetni. Ha azt érzik, hogy nap, mint nap használják a képességeiket, lojálisabbak lesznek és teljesítményük is nő, amely egyértelműen látszik a bevételeken is. A jelenleg WorldBlu tanúsítvánnyal rendelkező szervezetek összesített éves bevétele meghaladja a 15 milliárd dollárt. A jövőben pályázó magyar vállalatok olyan tagokhoz csatlakozhatnak majd, mint a Groupon, a Hulu, a Zappos.com, a HCL vagy az AIESEC. Tovább a cikkre>>

hvg

http://hetivalasz.hu/uzlet/a-szabadsag-a-munkahelyen-tobbe-nem-alom-43807

A szabadság a munkahelyen többé nem álom


A WorldBlu 2007 óta évente publikálja azon vállalatok listáját, amelyek biztosítják a munkatársak számára a szabadságot a munkahelyen, így fokozva a hatékonyságukat, versenyképességüket és az emberekben rejlő lehetőségek kibontakozását.

Nagyobb szabadság, nagyobb hatékonyság

A WorldBlu Most Democratic WorkplacesTM tanúsítvány kiválóan alkalmas az erős munkáltatói arculat (employer branding) kialakítására, hiszen a munkavállalók szívesebben dolgoznak egy olyan szervezetnél, ahol figyelembe veszik véleményüket és valóban számítanak. Az igazán tehetséges munkavállalókat nem elég csak jól megfizetni. Ha azt érzik, hogy nap, mint nap használják képességeiket, lojálisabbak lesznek és teljesítményük is nő. Az elégedett munkavállalók teljesítmény-növekedése egyértelműen látszik a bevételi számokon is. A jelenleg WorldBlu-tanúsítvánnyal rendelkező szervezetek összesített éves bevétele meghaladja a 15 milliárd dollárt. A pályázó magyar vállalatok olyan tagokhoz csatlakozhatnak és oszthatják meg velük tudásukat, mint a Groupon, a Hulu, a Zappos.com, a HCL vagy az AIESEC. Tovább a cikkre>>

hetivalasz
http://www.metropol.hu/itthon/cikk/824043

Hajdú Zoltán: Tükörkép
Egy, a médiapiacon már komoly múlttal rendelkez? tréner- és fejvadászcég, a Smart Staff Kft. vezet?je­ként nagy lépésre szánta el magát: ez év november­é­ben csatlakozott a Blu100-hoz, azaz a WorldBlu tanács­adóinak százf?s cso­portjához. Ennek köszönhet?en mára már Magyarországon is lehet?vé vált a WorldBlu tanúsítvány megszerzése.
Kik pályázhatnak a címre, és miért fontos bekerülni?
– Erre a címre olyan vállalatok pályázhatnak, amelyek legalább egy éve léteznek és minimum öt f?t foglalkoztatnak. A WorldBlu List of Most Democratic Work­-places™ 2012 tagságra január 31-ig jelentkezhetnek. Tovább a cikkre>>

metropol

Kormányzati Karrier Expo 2011 / Kossuth Rádióban

https://soundcloud.com/smartstaff/mr1-kossuth-radio-hajdu-zoltan-worldblu-interju

wb

Mediaplatform 2013 szeptember 23

http://www.mediaplatform.hu/eloadok/Hajdu-Zoltan/407/

CVand More interjú

vissza a lap tetejére