Az elit értékesítők kiválasztásának 4 szabálya

Míg a fehérgalléros munkanélküliség nem túl magas manapság, a kiváló értékesítési tehetségekért folytatott harc annál inkább.

Mivel több nyitott pozíció van ezen a területen, mint minőségi jelölt, ezért a hagyományos munkaerő keresések nem működnek. Célzott keresésre van szükség, mint amilyen a fejvadászat. Ezen kívül másfajta megközelítésre is szükség van a keresés során, ezért mi megmutatunk 4 fontos szempontot, amit ilyenkor figyelembe kell venni.

1.Kínálj nekik előrelépést.

Az első szabály az elit értékesítők fejvadászatában, hogy feljebblépést kell nekik kínálnuk. Mivel a jelenlegi helyükön már elértek egy bizonyos szintet a kemény munkájukkal. Az új karrier nehezebb lehet, mint a meglévő folytatása, így csak úgy tudjuk hatékonyan elérni őket, hogyha ennél nagyobbat kínálunk.

Ilyen lehet a jobb fizetés, nagyobb felelősség, jobb vállalati kultúra, vagy munkakörülmények.

2.Változtass az elvárásaidon és a megközelítésen.

A legtöbb HR-es úgy gondolja olyan saleseket szeretne, akik agresszíven állnak hozzá az új lehetőséghez. Azonban a legjobb értékesítők nem így viselkednek. Ne felejtsük el, hogy ők jelenleg jó helyen vannak, nekünk kell meggyőznünk őket. Ezt úgy tehetjük meg, hogy részletesen kikérdezzük őket a jelenlegi pozíciójuk helyzetéről, a cégük helyzetéről, és nem várjuk el, hogy azonnal lelkesedjenek a váltás gondolatától.

Ezzel szemben képzeld el azt az értékesítőt, aki jelenleg munkanélküli. Neki szüksége van az állásra. Mindkettőt máshogy fogod megközelíteni.

3.Határozottan valósítsd meg a keresést.

Hogyha valaki elkezd új lehetőségeket keresni, akkor nem csak egy irányban keres. Előfordul, hogy az értékesítő is több ajánlatot kapott, így ha nem döntünk időben, akkor kicsúszhat a kezeink közül.

4.Értsd meg a fejvadászattal szerzett jelölt értékét.

A legtehetségesebb értékesítők eléréséhez egy fejvadász minden potenciális jelöltet megvizsgál, aki csak szóba jöhet. Előfordul, hogy első körben ez több száz embert is jelent, míg a végén 3-4 kiváló jelöltet ad át. A két szám között pedig rengeteg órányi munka van.

Hogy miért nem csak közel jó jelölteket adnak? Azért mert olyan célzott jelölteket keresnek, akik nem csak meg tudják csinálni, hanem meg is fogják csinálni a munkát, és tökéletesen passzol hozzájuk a lehetőség. Ezen kívül, hogyha a megbízó részéről új paraméterek kerülnek a keresésbe, azzal a munkát elölről kell kezdeni.

 

Tehát összességében, amikor a legjobb értékesítőkért folyó harcról van szó, a cégeknek két lehetőségük van. Használják a könnyebb megoldást, és job boardokon keresztül érik el nem a legjobb értékesítőket, vagy olyan erőforrást alkalmaznak, ami nem csak a legjobbakat juttatja el nekik, hanem időközben megfelelő bánásmódban is részesíti őket.



Vélemény, hozzászólás?

15 − tíz =