Alkukötés: Hogyan lehet visszautasíthatatlan ajánlatot adni a jelöltnek?

Több hetes jelölt keresés és interjúztatás után végre találunk valakit, akit megfelelőnek tartunk a pozícióra. Most pedig itt az ideje, hogy olyan ajánlattal álljunk elő, ami visszautasíthatatlan lesz.

Ez viszont nem csak annyit jelent, hogy kiértesítjük őket, hogy megkapják az állást, hogyha ők is szeretnék. Ma már nem feltételezhetjük, hogy mindenképpen elfogadják az állást, csak mert őket választottuk.

Vannak lépések, amiket mindkét félnek meg kell tennie. Mivel tudjuk, hogy máshová is pályázhattak, ezért fontos, hogy ilyenkor mit teszünk pontosan.

Szóbeli ajánlat

Az első lépés a szóbeli ajánlat. Hogyha van rá mód, akkor telefonos érdemes megtenni. Általánosságban elmondható, hogy írásban nem tudjuk átadni azokat a kifejezéseket, amiket használni szeretnénk. Ezen kívül a jelölt érdeklődéséről is kevesebbet tudunk meg, hogyha emailben kommunikálunk vele.

Egyértelműen közöljük vele, hogy hivatalos ajánlatot szeretnénk tenni. Ennek tartalmaznia kell minden fontos információt, úgy mint a belépés dátumát, pontos pozíció nevet és az ajánlat időtartamát is. Az is meggyőző lehet, hogyha párhuzamot vonunk a leendő feladatok és célok, valamint a jelölt saját céljai között. Például, hogyha fontos neki a fejlődési lehetőség, akkor megemlíthetjük neki, hogy a cégnél lehetőség van a tréningeken való részvételre.

Írásbeli ajánlat

Hogyha elfogadta a jelölt a szóbeli ajánlatot, akkor itt az ideje az írásbeli ajánlatnak.

Ebben szintén benne kell lennie a szóbeli ajánlat elemeinek, illetve pontos információkat kell mindenről tartalmaznia.

Az írásbeli ajánlatot érdemes minél hamarabb eljuttatni hozzá, illetve egy határidőt is meg lehet adni, ameddig várjuk a válaszát.

Előfordulhat olyan is, hogy a jelenlegi munkahelyén kell maradnia bizonyos ideig még, ilyenkor érdemes tartani vele a kapcsolatot ebben az időszakban is.

A kezdés után

Amikor a jelöltünkből munkatárs lett és már a munkahelyen dolgozik, a mi munkánknak azzal még nincs vége. Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a betanítás és az első időszak nagyon fontos abban, hogy hosszútávon milyen kép alakul ki a cégünkről a munkavállalóban!

Folyamatos kapcsolattartás szükséges vele, illetve azon túl, hogy mindenkinek bemutatkozik, kell mellé egy mentor is, aki segít neki az első napokban beilleszkedni.

De mi van azokkal a pályázókkal, akik nem kapnak ajánlatot? Gyakran az ő számuk sokkal nagyobb, mint a felvett jelölteké, így az ő sorsuk is legalább ugyanolyan fontos. Mivel a mai világban nagyon gyorsan terjednek az információk, és mindenki kapcsolatban áll mindenkivel, így az a célunk, hogy ne alakuljon ki rossz véleményük a cégről semmiképpen. Éppen ezért a visszautasításra is hasonló mértékben energiát kell fektetnünk.



Vélemény, hozzászólás?

4 × kettő =