Vezetői Coaching

Az üzletviteli coaching a jelenleg elérhető legmodernebb, legújabb eszköz a vezetői készségek fejlesztésére. E technika alkalmazása során az érintett vezető egy személyes segítőt, coach-ot kap, aki a személyre szabott tanulási folyamatot a vezetővel szorosan együttműködve coaching típusú megközelítéssel, szakmai hozzáértésével és tapasztalatával, képzettségével, valamint a vezető teljesítményére vonatkozó objektív visszajelzésekkel irányítja.

A coach eszközként a célra speciálisan kialakított feladatokat, technikákat és felméréseket; a coachingülések során irányított interjútechnikát alkalmaz.

A kivitelezés általános jellemzője a coach és kliense közötti megkérdőjelezhetetlen bizalom, a vezető személyes értékeit előtérbe hozó és hangsúlyozó pozitív megerősítések alkalmazása, valamint az előre meghatározott fejlődési célok teljesülésének folyamatos szem előtt tartása.

A coach egy üzleti értelemben vett „jóbarát”, akinek legfőbb feladata és elkötelezettsége a vezető sikerességének növelése. Embereket vezetni, csapatot irányítani és sikereket produkálni gyerekjáték, ha egyensúlyban vagyunk önmagunkkal és a saját személyes céljainkkal.

Munkahelyi életünk során kétfajta stressztípussal találkozunk. Az egyik a „pozitív stressz”: motivál, ösztönöz, ezt érezzük, amikor kihívásokkal találkozunk, vagy amikor visz minket magával a versenyszellem. „Negatív stressz” a túlzott stressz, amely állandó jellegű nyomást gyakorol ránk, a testünket folyamatos, intenzív védekező állásba kényszeríti biológiai értelemben véve. Olyan érzés, mintha folyamatosan menekülnénk valami elől. Ez utóbbi jelentős egészségügyi következményekkel is járhat.

A túlzott stressz a vezetők egyik leggyakoribb „betegsége”. Míg valamekkora mértékű – pozitív – stressz normálisnak tekinthető (nélküle unatkoznánk), a túlzott stressz kezelésének megtanulását esszenciálisnak tartom minden mai modern vezető számára.

A túlzott stressz kialakulásának leggyakoribb okai: nem megfelelő terheléselosztás a vezető és beosztottai között, nem hatékonyan szervezett – vagy nem szervezett – munkafolyamatok, erőforrások-, és/vagy támogatás hiánya, külső- (másokkal szembeni), illetve belső (saját magunkkal szembeni) konfliktusok, amelyeknek kezelési képességeit az érintett még nem sajátította el.

Stressz alatt két alapvető képességünk sérül, vagy szűnik meg: az egyik a kommunikációs készség, a másik az empátia, azaz a mások helyzetébe való beleélőképesség. Mindkettő a beosztottakkal való hatékony kapcsolattartás kelléke, az egyik a bejövő információk feldolgozását (empátia: a motivációs készség alapja), a másik a kimenő információk (célok követése, delegáció) hatékony megosztását hivatott segíteni.

A fentiekben felsorolt összes készség és képesség tanulással javítható, a kibillent egyensúly visszaállítható.

Miben tudunk segíteni?

Megvizsgáljuk a Jelöltek szakmai tapasztalatait, projektjeit, korábbi konkrét felelősségeit és részletes professzionális teljesítményét. Vezetői és szolgáltatási területen szerzett tapasztalatunk biztosítja számunkra, hogy a legjobb jelölteket válasszuk ki.

Megelégedésünkre szolgál, hogy ezt a stábot a Smart Staffnak köszönhetjük. Zoltán végig nagyon ő szinte volt velem amikor feltárta a helyzetet. Én mindig elégedett voltam azzal amit korábban kaptam, de ő megtalálta azokat a problémákat amiket érdemes kiküszöbölni és amin érdemes javítani. Tehát ez egy olyan tükörkép volt, amit minden cégvezető megköszön hogy ha kap ilyet. A Smart Staff már csak olyan jelölteket adott nekünk tovább, akikre ők voksoltak. Aztán már sokkal könnyebb volt az én dolgom.

Weiler Péter
CEO, Habostorta Kft.